söndag 18 april 2010

5+4 (vecka 6)

Idag har jag gått fem veckor och fyra dagar av min graviditet vilket betyder att jag är i vecka 6. Jag börjar få kläm på dessa uträkningar nu! Ettan borde förresten komma till världen kring den 14-15 december, om allt går som det ska (och det är planen).

Självklart är det läskigt såhär tidigt i graviditeten. Tänk om något händer. Men jag vill inte oroa mig i onödan utan njuter istället av det underbara som ändå har hänt. För just nu så väntar jag faktiskt barn - hur otroligt det än låter i mina egna öron.

Den 28/4 har vi tid för ett första ultraljud. Då får vi förhoppningsvis se ett väldigt litet hjärta ticka!

Hittills har jag noterat följande förändringar hos mig själv: vill helst av allt äta citroner och grape i stora mängder, har ont i brösten, är illamående till och från under dagarna (värst efter lunch), trött och väldigt känslig.

Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

  1. Hej hej tjejen!!!
    Då ligger du en vecka före mig då =)
    Hade du förresten några huggkänslor i livmodern i början. Jag har haft dem i en vecka (dvs några dagar innan plusset och nån dag efteråt) men nu har de försvunnit...

    Inga symptom alls förutom att brösten är ömma och större.

    Vad kände du för en vecka sen?

    KRAM

    SvaraRadera
  2. ATT jag är intresserad! Jag har missbrukat gravidbloggar i 4 år nu tror jag, och de blir ju inte mindre intressanta ju längre tiden går, liksom. :)
    Och än mer när jag känner bloggaren också! ÅH så jag håller tummarna för dig och ettan!

    SvaraRadera
  3. MEN så bra med en gravidblogg. Jag (och F genom mig) följer allt med spänning, så det blir super med uppdateringar om ämnet specifikt!

    Härligt att du mår illa, det är ju som ett kvitto på att man är gravid! Mitt enda tips är att hela tiden ha typ mariekex i fickan om illamåendet smyger på, så lättar det lite. Det gjordet det för mig iaf. Kram!

    SvaraRadera
  4. Joanna: Hej hej! Jo jag hade sådana där "hugg" några gånger i början men det har slutat nu. Kunde göra riktigt ont! Jag hade ömma bröst för en vecka sedan och även lite illamående redan då.

    SvaraRadera
  5. stina: Tack för att du håller tummarna! :)

    Pastej: Kul att ni följer oss på färden. :) Kex och hårdbröd känns som bra räddning!

    SvaraRadera