måndag 19 april 2010

Om första tiden efter insättningen

Här kommer lite mer info tiden från insättningen av Ettan fram till det positiva testet.

Den 29/3 var jag på kliniken för att få ett litet embryo insatt. Det gick ganska snabbt men inte helt smärtfritt, trots att jag tog både lugnande och smärtstillande innan (vilket egentligen inte ska behövas). Men jag är tydligen skapt konstigt för det gör så in i bängen ont jämt när det är nått gynekologiskt på gång.

Sedan följde ett par mycket sega och nervösa veckor. Redan de första dagarna började jag få små blödningar, som sedan blev kraftigare med tiden. Hade alltid blödning på morgonen när jag klev upp och sedan en på kvällen. Det kändes sådär. Men jag visste att det bara var att vänta och se så jag gjorde det. Och dessutom har vi ju vant oss vid att saker inte funkar som de ska så vi blev nog inte ens förvånade.

Efter 9 dagars "ruvning" tog jag ett test, nyfiken som jag är. Redan då hade jag ett svagt men positivt utslag. Gissa om det blev många grav-tester sedan fram till riktiga test-dagen? Jodå. Jag gick säkert igenom 10 stycken.

Resultaten blev starkare och starkare och innan den officiella testdagen hade blödningarna avtagit så när jag då fick ett klart och tydligt besked att jag var gravid så vågade jag äntligen tro på det. Lite i alla fall. Övar fortfarande på det där!


1 kommentar:

  1. KOllade in på din blogg idag och vill bara skriva: Va härligt att det funkade på första försöket. Grattis!

    SvaraRadera