söndag 18 april 2010

Vad gravida och byggjobbare har gemensamt.

Köpte dessa Sea-Bands för några dagar sedan. Det sägs ju att de ska hjälpa mot illamående och jag tycker att de har en viss effekt även om de inte tar bort de värsta "topparna". Jag hoppas bara att jag sätter dem rätt, är ju inget akupressur-proffs direkt. Har ni testat dessa och i så fall - funkade dem för er?

Någon berättade att byggjobbare på svajiga ställningar ofta har dem, det hade jag ingen aning om! Har mest bara sett dem på diverse gravidos i min omgivning. ;-)

Jag önskar jag kunde hitta annat som hjälper mot illamåendet men inget är riktigt sådär klockrent. Mamma gav mig en macka med lite kaviar på igår (som jag annars inte äter) och det var faktiskt inte så dumt.

Alla tips mottages tacksamt.

5 kommentarer:

  1. Ja dom har jag provat utan resultat.. Jag spydde ju flera gånger om dagen i 24 veckor så jag tro jag provade det mesta jag kom över..var tillslut de receptfria pillerna som fick slut på det hela.Två timmar efter jag tog tabletten så somnade jag och sov typ 16 timmar..sen kunde jag börja äta normalt och livet återvände=) Men det var ju värt det iaf ;-) Jag kunde bara käka nudlar med salt buljong och dippa morötter och gurka i fil med lite örtsalt. Hade nog en aningen saltbrist..

    Kram A

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt det låter! Det är ju så olika det där hur dåligt man mår. Vad bra att du fick hjälp tillslut ändå. :)

    SvaraRadera
  3. Först vill jag säga STORT GRATTIS till graviditeten:o))

    Jag använde sea-band och på mig fungerade dem jättebra. Men det gäller att sätta dem rätt, annars tappar man effekten. Men de fungerar nog tyvärr inte för alla.

    Jag åt gurka som en besatt, det dämpade också mitt illamående.

    SvaraRadera
  4. hej
    Jag mådde jätte illa i början på min graviditet. Jag hade de där armbanden och jag måste säga att de hjälpte. Även åksjuketabletter sägs ska hjälpa. Lycka till med graviditeten.

    SvaraRadera