torsdag 5 augusti 2010

Jag gick och gick och gick

...och gick lite till. Tror säkert jag har fått ihop 6-7km idag på vår lilla shoppingtur/promenad. Fruktansvärt jobbigt. Men trevligt sällskap (mannen), Alvedon och bra väder gör att jag kunde stå ut. Många pauser dessutom, vi åt lunch och stannade senare även för fika.

Det blev dock inte mycket till shopping trots vandrande i många butiker! Lite småsaker bara. Bland annat en kudde till Ettan från "Rätt start" för att jag har läst att den är bra och att man minsann inte ska köpa från IKEA. Min mamma hävdar bestämt att bebisar inte ska ha kudde men råden har ju ändrats lite på den fronten och en tunn bebiskudde har jag fått veta att de ska ha. Som även axlarna ska vila på.

Och så finns det såklart inte EN kudde från "Rätt start" utan fyra olika att välja på. Som ser nästan likadana ut. En för 110kr, en för 120kr, nästa för 150kr och en för 160kr. De två dyrare hette exklusiv och då blir man ju genast sugen. De måste ju vara bättre - eller? Det ska ju inte hänga på 50kr att min bebis ska ligga skönt! Så slutar det med att vi köper den för 160 fast den för 110 säkert är en alldeles utmärkt kudde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar