måndag 9 augusti 2010

MVC - kontroll nr 2 (21+5)

Idag var vi på den andra "vanliga" kontrollen på MVC. Jag fick klart godkänt på besiktningen!

Blodsocker: 5,7. Värde vid inskrivning: 8, vilket jag tycker var ovanligt högt för mig men jag hade iofs ätit en stund innan.
HB: 132. Tidigare värden: 129 vid inskrivning, 121 före jag började med järntabletter vilket jag alltså gjorde väldigt tidigt. Ska fortsätta ta dem men behöver inte ta varje dag utan det räcker med varannan enligt BM.
Vikt: Precis samma som vid inskrivning. Har alltså lyckats gå upp igen efter att ha gått ner några kilon. Nu är det +-0.
Blodtrycket var normalt även nu. Kommer inte ihåg exakt vad hon sa!
Barnets hjärtslag: kring 150 slag/minut - det var första gången vi fick höra dem! Riktigt mysigt. Ettan fick in en riktigt praktspark rakt på doppler-grejen dessutom. Det blev riktigt högt ljud och hela magen skakade. Då vet vi vad Ettan tycker om att vi tjuvlyssnar. ;-)
Övrigt: Livmodern går att känna precis i höjd med min navel nu. BM har visat mig hur jag ska klämma för att hitta den så nu känner jag också!

Jag trodde magen skulle mätas men det var visst först vid nästa besök, så jag fick inget SF-mått.

2 kommentarer:

  1. Låter som om allt var riktigt toppen med dig med :) själv har jag också varit på koll idag :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Va kul att höra hjärtslag! Härligt att allt är bra! Kram

    SvaraRadera