tisdag 4 maj 2010

7+6

Har inte bloggat så mycket för helt ärligt har det inte hänt så mycket spännande runt Ettan de senaste dagarna. Det är skönt att inte må lika illa längre men magen är fortfarande en katastrofzon oavsett vad jag gör! Äter bra, rör på mig, dricker tillräckligt. Inget hjälper.


Har fått inskrivningspapper till MVC och har svarat på en massa frågor om min/vår medicinska bakgrund. Blev lite förvånad att häftet jag skulle fylla i hade en så stor sektion om alkoholvanor men det är klart att det är viktigt att försöka snappa upp om någon har sådana problem.


Fick också häftet från livsmedelsverket med kostråd för gravida. Viktigt att läsa såklart! Även om jag hade koll på det mesta redan.


Har lovat sambon att äta mer fisk. We shall see (shell sea). Hoho!




3 kommentarer:

  1. Hihi:) Jag åt Efanatal under hela grav eftersom maken är fiskallergiker (så vi äter inte det hemma alltså) Jag rapade inget av de heller :)
    Låter så jobbigt med illamående, jag mådde inte illa alls så jag fattar nog inte hur hemskt det är. När vi gjorde första UL i vecka 12 så hade jag inga grav. symptom (mer än plusset + ingen mens) så det var en oerhörd lättnad att få se en liten sötnos därinne!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, du har ju lika dålig humor som jag! :-)

    Annars finns omega3-tillskott också, men fisk är faktiskt rätt gott, synd man tillagar det så sällan bara!
    Kram, kram

    SvaraRadera