söndag 30 maj 2010

Mors dag

Tänkte smygfira lite idag trots att mitt barn än så länge är i magen och min egen mamma behagar befinna sig på annan ort. Lite lyxfika eller en god middag kan jag väl få ta ändå? Bara för sakens skull liksom.


Annars sitter jag och läser bloggar och slötittar på nån tv-serie. Sådär söndags-skönt som det ska vara! S spelar fotbollsmatch, hurtigt värre. På tal om bloggar så börjar det bli oliiiiiiiidligt spännande inne hos en av mina favoriter, Linda. Blir det nån bebis snart?

Babytickern till höger talar just nu om att det är ungefär 199 dagar kvar tills Ettan är färdigbakad. Under 200! Inte illa. På onsdag går vi in i vecka 13 och därmed också den andra trimestern. En tredjedel snart avklarat. Inte klokt egentligen! En del dagar är så jobbigt sega och December känns otroligt långt borta men tiden går framåt, det kan man lita på.


2 kommentarer:

  1. Håller med om att december känns väldigt avlägset... men nog kommer den ännu :) härligt med en ny vecka snart :) det är alltid lika spännande att läsa om en ny vecka och vad som händer med bebisen :)
    Ha d bra!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det konstigt att tiden går fort, fastän så långsamt ändå. Andra trimestern gick nog snabbast för mig. Den sista var tung och jobbig och en evig lång väääntan!

    /Maria

    SvaraRadera