måndag 31 maj 2010

Om att veta eller inte veta

Innan vi över huvud taget försökte bli med barn, på den tiden då hoppet fanns att det "bara skulle hända", så var jag säker på så många saker. Jag ville till exempel absolut inte veta vilket kön barnet har innan. Det hörde på något vis till "naturens mysterier". Och kanske är det just för att naturens mysterier inte blev så inblandade alls i hur graviditeten blev till som gör att jag har ändrat mig? Kanske är det att jag har väntat så oändligt länge att allt jag kan få veta om miraklet i magen bara känns positivt. Det blir verkligare.


Om könet syns på rutinultraljud så vill vi veta! Precis som jag vill veta allt annat som de kan se. Könet spelar absolut ingen roll för oss och vi blir lika glada vilket som. Det säger ändå väldigt lite om vem som egentligen är där inne - för det är ju den stora överraskningen.


Om könet inte syns på rutinultraljudet så kommer vi nöja oss med det. Vi kommer inte att boka in något extra ultraljud bara för att få veta. Får vi veta så kommer inte det att leda till några plötsliga inköp av en massa könstypiska kläder/saker heller! Det är inte riktigt vår grej, men det kanske ni redan har förstått.

5 kommentarer:

  1. Vi kommer nog också ta reda på om det är en liten killer eller tjej som man går och bär på :) Ska bli spännande sen när vi ska på ultrat :)
    Men det känns vääääldigt länge tills vi ska på nästa ultra, meen tiden går väl snabbt nu när sommaren är på gång :)

    Ha d bra!

    SvaraRadera
  2. Åsa: När har ni erat? Vi har vårt den 21/7! Ganska sent för att vara rutinultraljud, det blir i vecka 19+0, alltså precis när vi går in i vecka 20.

    SvaraRadera
  3. Hej, Ingela heter jag och jobbar med en TV-dokumentär som bla ska handla om par som försöker bli gravida med IVF. Jag söker också par som blivit gravida genom IVF-behandlingar. Skulle gärna vilja berätta mer om du tycker att detta kan vara något för er. Kontakta mig på 08-459 78 09 eller maila mig ditt nummer på ingela.widstrom@meterfilm.se

    Tack på förhand!
    Vänligen, Ingela

    SvaraRadera
  4. Hej ingela! Jag skulle gissa att du kanske inte läser detta men OM du gör det så tack för förfrågan men det är inget för oss. Jag är alltför trött och sliten för att orka engagera mig i något projekt just nu. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Vet inte om jag svarat åt dig angående ultrat, vi ska den 15.7 då är jag 19+6 så det känns som en evighet tills dess!

    SvaraRadera