torsdag 27 maj 2010

Illa, jag mår iiiiilla

Illamåendet har tagit en sväng till den värre sidan igen och jag har en vackert blekgrön nyans i ansiktet idag. Härligt. Men på något konstigt sätt så vänjer man sig vid att aldrig må bra.

Men efter vecka 12 brukar ju faktiskt de flesta må lite bättre, det sa min barnmorska. Så nu räknar jag med uppsving till nästa vecka! Positivt tänkande utan alltför höga förväntningar.


Är förresten sugen på iste men hittar det ingenstans numera. Vad har hänt? Sådana där Lipton Ice tea brukar ju finnas i varenda dryckeskyl men inte då. BUHU. HU. Och säg inte "gör eget" för jag misslyckas varje gång och får det antingen för beskt eller för smaklöst eller så är det nåt annat fel.


Jag är en riktigt gnällspik idag. Men jag är ändå lycklig och trots att jag kanske låter gnällig så finns det inte en enda sekund på dagen som jag inte är fylld av världens härligaste känsla... Jag ÄR gravid. Ser dem som går med stora magar och tänker fortfarande lite automatiskt "någon gång kanske det är min tur". Sen kommer jag på att det faktiskt händer nu! Blir så glad varenda gång.


1 kommentar:

  1. Så härligt att komma på det! Man blir så van att allt är på ett visst sätt, men så vänder den en dag!

    SvaraRadera