onsdag 5 maj 2010

8+0

Nu börjar vecka 9 - jippie! Känns alltid lika härligt med ny graviditetsvecka. Var på en läkarkoll idag på reumaten och hade lämnat prover som visade på ett sjunkande blodvärde. Jag som alltid brukar ha bra värde! Så nu fick jag lägga järntabletter till mitt lilla hemapotek som redan börjar bli fullt. Köpte omega-3 som funkar för gravida också. Även om jag har ätit fisk hela tre gånger denna vecka så finns inga garantier för att det håller i sig.


Sedan tidigare tar jag D-vitamin (har brist), Folacin (folsyra är viktigt) och Prednisolon (för min reumatism). Även Dimetikon (mot...erhm...väderspänningar) och så Lergigan såklart - mina livräddare! Flaskan där bakom är Gaviscon, mot halsbränna och sura uppstötningar. Jag har dock inte så jättemycket problem med det men det kommer ibland.



3 kommentarer:

  1. Å vad tiden går fort =) Såg på den lilla nedräknaren här på sidan, den lilla svansen är ju snart borta ;-)Mer lik en bebis för var dag som går!
    Huga för Gaviscon, det gick bara inte ner för mig..hittade tillslut Link som smakade bättre tyckte jag =)
    Hoppas du får en bra vecka 9!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Jag har också hört hemskheter om Gaviscon. Rennie funkade för mig! Härligt att vara i vecka 9, tiden går!

    SvaraRadera
  3. Hej! vad roligt att ni äntligen lyckats bli gravida.

    Vi söker personer till en dokumentärserie

    Jag arbetar på meterfilm, som ska producera en dokumentärserie och kommer under en längre tid få möjligheten att skildra ofrivilligt barnlösa på deras väg mot målet.

    Dokumentärserien, ledd av en av våra främsta programledare, kommer att skildra par/personer som av olika anledningar har det svårt att få barn på naturlig väg, och genomgår eller har genomgått IVF-bahandling eller ska adoptera.

    Vi tror att detta kommer att bli den starkaste serie som någonsin visats på TV!

    Är ni intresserade och vill få mer information, kontakta Camilla på camilla.cunha@meterfilm.se

    SvaraRadera