onsdag 12 maj 2010

Inskrivning på MVC

Idag var vi på inskrivning hos mödravårdscentralen, eller barnmorskemottagningen som det kanske egentligen heter. Det gick bra! Vår barnmorska verkar kompetent, lugn och trevlig. Vi fick ett bra bemötande.

Mycket av informationen var sådant jag redan hade koll på men en del var nytt såklart. Fick tid för ultraljud i juli och information om föräldragrupp. Här fungerar det så att en grupp med 7-10 par sätts ihop för ungefär 5 träffar som handlar om föräldraskap, förlossning, amning och första tiden efter BB. Vi får även träna på profylaxandning och massage som kan vara till nytta under förlossningen. Låter bra!

Fick kolla blodsocker (8) och HB (129). Blodtrycket var normalt.


3 kommentarer:

  1. Hej vilken härlig blogg du har :)Har precis hittat hit:) Vad kul att du är gravid och det är kul att följa dig precis i början av graviditeten ;) Är glad för eran skull eftersom ni velat ha barn så länge:) Hoppas allt fortsätter att gå bra:)

    SvaraRadera
  2. Försökte kommentera på förra inlägget förut idag men gick bet flera gånger...
    Så härligt att allt är som det ska, profylaxandning var ju det enda som jag hade som smärtlindring så det kan jag VARMT rekommendera. Jag blev lite nostalgisk häromdan och gjorde ett blogginlägg om min förlossning - det är aldrig försent ;)Idag för 1 år sen var hon alldeles ny i världen :) Jag är glad för din skull!

    SvaraRadera
  3. Grattis till inskrivningen!! =)
    Måste kännas som ett stort steg.

    KRAM

    SvaraRadera