måndag 17 maj 2010

Påminnelse

Titt som tätt är det någon som påminner mig om att det faktiskt är väldigt tidigt i graviditeten ännu. Att vi faktiskt inte ens har passerat vecka 12. Men jag kan inte hjälpa att känna lite som att jag har varit gravid hur länge som helst. Som jag har väntat! Och nu händer det. Nu händer det. Trots att jag blödde de första två veckorna av den här graviditeten och alltså inte borde ha haft mycket till hopp om att vara gravid alls så fanns det redan då en känsla av att något var på gång. Något stort.

Det är inte realistiskt att tänka att inget kan gå fel. Allt kan gå fel, när som helst. Även efter den smått magiska vecka 12. Jag bara väljer att fokusera på det som är nu.

Idag är jag gravid. I vecka 10 (9+5). Om två dagar går vi in i vecka 11. Vecka 11! Låter inte det ganska fint? Nästan lite magiskt.


3 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt tänkt tanken flera gånger...men jag har inte rätt att skriva det. Men det är nog annorlunda om man berättar tidigt, vi berättade inget för nån förrän i vecka 16. Och såklart att det känns som länge - ni har ju väntat så länge på detta! Njut!

    SvaraRadera
  2. När man gjort IVF så är det näst intill omöjligt att inte berätta för folk runt omkring. Min familj visste, min bästa vän, min chef (pga frånvaron)... så alla dessa människor ville såklart veta hur det gick sen oxå! De var ju redan involverade. Min mormor och moster fick veta efter första ultraljudet (de kände ju oxå till att vi gjorde IVF). Sedan är det lite andra vänner som vet att vi varit i IVF-svängen som oxå fått veta. En del läser bloggen - hejhej! ;-)

    Men än är det många vänner och släktingar som inget vet! Jag skulle inte skriva det i min statusuppdatering på facebook - om vi säger så.

    SvaraRadera
  3. Har hört och läst på många ställen något som faktiskt är sant och det är att man väntar faktiskt barn och inte missfall! Och man kan ju inte veta vad som ska hända i morgon eller om 20 år så det är ju egentligen ingen idé att gå och oroa sig, och händer det inget ( som det förhoppningsvis inte gör) så har man ju gått och oroat sig i onödan och kanske missat att njuta..Men det är inte det lättaste att tänka så jag vet =) Tror allt kommer att gå toppenbra för er =)

    Kram A

    SvaraRadera