fredag 21 maj 2010

The baby wants cake

Fick en t-shirt av en vän här om dagen som är lite skojig! Kanske inte vill ha på mig den nu eftersom jag inte har nått annat på magen än fläbb men så fort jag har en liten bebisbula så är det en annan historia.


Fick höra av min sjukgymnast att det redan "syns" men jag förklarade lite fint att det enda som syns är en svullen och upprörd mage. Jag ser ungefär likadan ut som just efter IVF-behandlingen. La på mig 5 kilon. Men under graviditeten har jag inte gått upp något alls, snarare kanske lite ner. Trots detta så är magen större än någonsin men mest för att den hela tiden är så arg på mig. Inget jag äter verkar ju duga.

Så just nu försöker jag dölja magen så gott det går (vilket tydligen inte går så bra alls). Men när den blir lite mera gravid-rund så gör det inget om den syns, snarare tvärtom. Den magen har jag längtat efter. Och lite lagom med vikt ska jag ju lägga på mig framöver. Min barnmorska sa att de har ändrat riktlinjerna för viktuppgång under graviditet förresten. Numera rekommenderas 8-10 kilo för den som är normalviktig. Vad det var innan vet jag inte!


2 kommentarer:

  1. HAha, vilken skojsig tröja! =)

    Men du, om där redan finns en bula, när får vi se en bild på magen?!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Magbild... ja. Kanske möjligtvis när jag börjar se gravid ut istället för tjock. Möjligen. :)

    SvaraRadera