onsdag 7 juli 2010

Vecka 18!

Hurra hurra - ny vecka! Samma lyckokänsla varje gång jag inser att det faktiskt går framåt.


Barnet är känsligt för ljus, det kan göra olika grimaser, vinka och reagerar på ljud och buffar.

Du kan ha ökat mellan ungefär tre och sex kilo vid det här laget. Det är helt normalt och du kommer att gå upp ännu mer. Det kan kännas konstigt om du är van vid en konstant vikt men viktökning är ett tecken på att allt är som det ska. Bli inte orolig om du tycker att du går upp för lite. En del kvinnor behöver inte gå upp så mycket i vikt för att graviditeten ska utvecklas normalt. Diskutera med din barnmorska.

Källa: Vårdguiden


Jag har faktiskt lyckas lägga på mig ett halvt kilo i vikt den senaste veckan - jippie! Äntligen har det vänt lite. Men jag ligger fortfarande på minus sedan inskrivningen. Är dock inte så orolig, jag kommer nog ikapp.

1 kommentar:

  1. Jiippii en ny vecka igen :) och det är ju inte så himla länge tills ni slipper iväg på ultra heller :) spännande spännande :) tänker ni ta reda på ifall det är en tjej eller kille?

    Kramar

    SvaraRadera