onsdag 14 juli 2010

Vecka 19 - vi segar oss framåt.

Väntar väntar väntar. Väntar på rutinultraljudet nästa vecka. Väntar på att kanske få må lite bättre och inte få kräk-återfall några dagar varje vecka. Det går framåt men väldigt sakta, är snart tillbaka på vikten jag hade vid inskrivningen så jag lägger numera på mig kilon istället för att tappa dem (alltid nått). Väntar på starkare sparkar så pappan får känna att det händer något. Väntar på läkarbesök och besked om vidare sjukskrivning. Väntar på viktiga papper. Väntar på att S ska få semester. Väntar på hösten då vi ska fixa barnrummet. Väntar på nästa besök hos barnmorskan då vi kanske får höra hjärtljud. Väntar, helt enkelt. Och försöker njuta lite också mitt allt.

Bäst just nu: Magen. Det är roligt att det syns ordentligt att jag är gravid, det diggar jag.

Sämst just nu: Att det känns som tiden ibland står stilla.

Andra bloggar om:

1 kommentar:

  1. Jo ibland känns det som om tiden står stilla, men de senaste veckorna tycker jag har gått i raketfart :)
    Låter inget vidare att må sådär illa, hoppas att det ger med sig snart så du får njuta istället hela tiden :)

    Imorgon är det dags för ultrat för mig, så du ska se att snart är det nästa vecka och dags för er :)

    En magbild väntar vi på :)

    Kramar

    SvaraRadera