måndag 26 juli 2010

Plus minus noll

Jag är härmed tillbaka på samma vikt som jag hade vid inskrivningen - hurra! Nu gäller det bara att inte det inte drar iväg alltför mycket åt plushållet för det vore ju dumt. Men det är lite svårt att hålla tillbaka nu när jag äntligen kan äta lite mer. Inte för att jag på något sätt äter normalt ännu!

Kan absolut inte äta/dricka utan att må dåligt: "Stabbig" mat (tänk fisk och potatis, blodpudding osv.), grillad mat, råa grönsaker (snyft), mjölk, vanligt hederligt vatten (detta driver mig till vansinne), glass, de flesta bakverk, fiberrik mat som grovt bröd tex, kryddig mat, all typ av lök, creme fraiche, fet mat (vissa undantag), godis (vissa undantag).

Kan ibland äta/dricka: Kolsyrat mineralvatten, cola, stekt mat utan kryddning eller väldigt lätt kryddad, naturell yoghurt, lättsaltade chips i liten mängd, popcorn i liten mängd, kokta grönsaker, saltlakrits (försöker låta bli, men det är det enda godis jag vill ha), te (nån gång i veckan), läsk med citronsmak, vanlig juice (ej färskpressad), frukter av alla slag.

Kan alltid äta/dricka: Melon, gröna vindruvor, körsbär, fil, ljust bröd, smör, ost, vanlig ljus pasta, färskpressad juice (gärna nån blandning från Brämhults), snäll mat som tillagas i ugnen (typ kycklingfilé utan stark kryddning eller tjock sås, bara sky).

Jag som skulle ha så bra matvanor när jag blev gravid! Tänkte dra ner på onyttigheterna och äta ännu mer frukt och grönt, i övrigt hade jag rätt bra kost innan. Men nu är det i stället sämre än någonsin. Juice och vitt bröd är sådant som vi nästan aldrig skulle köpa hem i vanliga fall. Inte heller skulle jag frossa i vindruvor utan hellre äpplen. Jag skulle inte heller tycka att 5 köttbullar och en knapp deciliter pasta var en fullgod måltid. Vi har alltid grönsaker till maten annars. Men vad gör man?

Måste gilla läget... gillalalalala läget.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Allt för den lilla i magen, jobbigt är det ibland hoppas illamåendet ditt skulle försvinna nu, tycker du har fått stå ut med det på tok för länge nu :(

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte också att nu skulle jag äta ännu bätte, istället äter jag sämre än någonsin. Dock kan jag äta mer än du verkar kunna göra. Hoppas att det vänder snart.

    SvaraRadera