onsdag 28 juli 2010

Vecka 21 - äntligen halvvägs!

En dagsfärsk bild på magen såhär när vi firar ny vecka - hurra! Vecka 21 är väldigt välkommen.

Det är fantastiskt skönt att kunna säga att vi är HALVVÄGS! Otroligt trevligt. Det börjar faktiskt sjunka in att vi kommer ha en liten bebis hos oss till vintern istället för en mumintrolls-kopia som går runt och svär.

Vi har börjat med planerna för barnrummet, som tidigare var kontor. Nu är kontoret i det som var ett gästrum innan och vi får leva lite rörigt tills alla bitar faller på plats under hösten.

Info om barnet i vecka 21 från vårdguiden:

Fostret har ännu inget underhudsfett. Det sväljer fostervatten och tränar därmed matsmältningsorganen. Fostret kissar i magen.

Tänderna börjar utvecklas nere i tandköttet. Fostret har hårväxt över hela kroppen men det faller av vid födseln. Antikroppar förs över från mamman till fostret.



Sedan står det en hel massa om hur bra de flesta blivande mammor mår och att illamående och så vidare brukar ha försvunnit. Tröttheten och humörsvängningarna ska visst också vara väck för många som mår superbra just den här tiden. Och dessutom känner sig snygga på toppen av det! Med lagom stor mage och glansigt fint hår.

Magen min är i alla fall lagom stor, men övrigt så känns det som det faller på samtliga punkter. Äter jag inte min anti-kräk-medicin i kombination med rätt mat så mår jag fruktansvärt illa. Trött är jag som aldrig förr (kan till viss del skyllas på reumatismen), humöret växlar i tvära svängar och snygg känner jag mig inte. Ingen ordning på huden och håret är lika stripigt som det alltid varit.

3 kommentarer:

  1. Grattis till ny vecka och att du kommit halvvägs :) Fin mage har du också :)

    Tycker själv dagarna går så snabbt nu efter att man har förbi vecka 21 :)

    kramar

    SvaraRadera
  2. Magen är i alla fall jättesnygg!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS till vecka 21, och med den snygga magen så får man se ut/känna sig hur som hellst, man är ändå snyggast i världen :D

    SvaraRadera