lördag 12 juni 2010

Andra trimestern

Nu är vi officiellt i andra trimestern av graviditeten. En tredjedel är alltså gjord - woot! Den andra trimestern ska vara den mest bekväma enligt många, det låter lovande tycker jag. Nu bör jag snart ha en bebismage som ser ut som en bebismage, kunna känna rörselser och annat spännande. Det verkar bra för vissa dagar tittar jag ner på min ännu något degiga mage och tänker "är du verkligen där inne?". Sedan kräks jag lite och blir glatt påmind om att jag fortfarande är gravid trots allt.



Känner mig sjukt sugen på att köpa bebiskläder nu. De är ju så söta! Även om det är svårt att hitta sådant jag vill ha i affärerna här i stan som mest har de klassiska pojk- och flickavdelningarna med blått och rosa till bebisar. Eller möjligen vitt. Vitt liksom - hur kul är det? Nä jag gillar färgglada bebiskläder och tycker barnavdelningar borde vara barnavdelningar, skit i flick- och pojkuppdelning. Färgsortera istället och använd alla vackra färger som finns! Alla fula tryck de envisas med att ha på kläderna är också en tagg i min sida. Nog om det.



Kände mig faktiskt piggare igår efter droppet och sjukhusvilan. Behövde inte sova två-tre timmar för att orka med kvällen som jag annars gör. Hoppas det håller i sig!

2 kommentarer:

  1. Det du skrev om kläderna -word!

    SvaraRadera
  2. Det är kul att köpa de där första plaggen, jag köpte ett par Tummen-strumpor först :) Tips på bra byxor, men det kanske du vet, är velourbyxorna från Lindex med mudd som går att vika. De är mjuka och sköna och räcker länge... och värmer små magar :)

    SvaraRadera