onsdag 16 juni 2010

Bad day

Idag blev jag uppsagd. Ingen stor överraskning då företaget jag jobbat för sedan i januari har fått det tufft ekonomiskt. Men jag hade hoppats in i det sista, att det i alla fall skulle dra ut på tiden ett tag till.

Halvtidssjukskriven reumatiker... som är gravid i fjärde månaden (femte är det till och med när min anställning går ut om en månad). Och som behöver ett lättsamt jobb med väldigt flexibla arbetstider. Vem vill anställa en sån?

Tanken på att kastas in A-kassans värld igen, och Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen... gjorde mig helt matt. Jag sa att jag behövde få ledigt idag. Sedan cyklade jag hem och bröt ihop.

Men imorgon kommer jag tillbaka igen.


PS: Vi går in i vecka 15 idag. Hurra?

6 kommentarer:

  1. Grattis till vecka 15!

    Men fan vad tråkigt med jobbet... :(
    Välkommen till klubben.

    SvaraRadera
  2. Jag beklagar. Förstår att det känns himla tråkigt! Men grattis till v 15!

    SvaraRadera
  3. Joanna: Ingen trevlig klubb. Men vecka 15 är i alla fall bra!

    Pastej: Det är ju bara ett jobb, och pengar är bara pengar. Men just idag känns det tungt.

    tack för gratulationen :)

    SvaraRadera
  4. Usch vilken jobbig dag det måste har varit :( hoppas att det dyker upp ett lätt jobb nu så du får in foten före mammaledigheten...

    Men att du går in i vecka 15 är ju fantastiskt...:)

    SvaraRadera
  5. Usch, så tråkigt! Jag hoppas att det kommer att ordna sig!

    SvaraRadera