torsdag 17 juni 2010

Idag är jag tacksam för... (dags att tänka positivt)

  • Att jag bor i ett land där det finns möjlighet att få a-kassa och sjukpenning, hur jobbigt det än är.
  • Att jag inte behöver oroa mig för hur vi ska ha råd med sjukvård för mig och Ettan.
  • Min underbara sambo som lugnar mina rädslor och säger att allt ordnar sig.
  • Ettan i magen såklart! Min stora glädje just nu.
  • Mysiga planer för härliga sommardagar.
  • Att det finns mycket fint att se fram emot trots att saker och ting känns tuffa just nu.
  • Att jag fortfarande kliver ur sängen varje morgon och tycker att allt är ganska okej ändå. Trots ett litet sammanbrott här och där och stunder av tvivlan gällande min egen ork.
  • De fina ord jag fått från mina närmsta kollegor som verkligen kämpat för att jag ska få vara kvar. Och som talar om hur uppskattad jag har varit.
  • Att efter regn kommer solsken. Efter tårar kommer skratt.

1 kommentar:

  1. Heja heja .. Det är bra tänk positivt, allt ordnar sig. Ni har ju varandra du och sambon, och så ettan naturligtvis.

    SvaraRadera