tisdag 15 juni 2010

Om rörelser

Åsa frågade om jag har känt rörelser ännu och faktum är att jag kände något idag som jag tror var Ettan! Innan har jag mest känt som väldigt svaga pirr eller som en brustablett håller på att lösas upp i magen typ... svårt att förklara.


Idag kom ett "fladder" eller mer som nått som kändes som en sekvens korta ryckningar från insidan på vänster sida en bit nedanför naveln. Väldigt tydligt och inte likt något annat jag känt förut! Inte som en bubblig mage eller nått annat ordinärt magknorr utan något helt nytt. Jag tror det var Ettan! Vi kanske störde stackaren med ultraljudet idag, läkaren körde ju runt den där grejen på magen hur mycket som helst.


Mysigt hur som helst.



PS: Jag har mått lite bättre efter det att jag fick dropp i fredags. Tills idag. Nu kräks jag igen. Med besked.

4 kommentarer:

  1. Som du säger är det svårt att förklara hur det känns, antagligen är det olika för alla. Jag tycker man kan beskriva det lite som om det är en fisk som sprattlar till =)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra att allt gick bra!! =)
    Det är ju så mysigt då man börja känna den lill* ! Vänta bara tills den börjar hicka, det är riktigt skumt ;-)

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Roligt med rörelser, men tråkigt med kräks! Sköt om dig!

    SvaraRadera
  4. Tack för era kommentarer!

    SvaraRadera