måndag 28 juni 2010

Vecka 16 - magbild och babbel

Trots total avsaknad av viktuppgång så blir magen större och större. I lite pösiga kläder är det kanske inte helt uppenbart att jag är gravid (kan lika gärna se lite småtjock ut om magen) men i ett tight linne som på bilden så är det ganska avslöjande numera. I alla fall för dem som känner mig! Viktnedgången har dessutom gjort så jag tappat lite hull i övrigt och magen har blivit ännu tydligare.


Men nu får det gärna vara nog med viktnedgång! Inte för att jag vill rasa iväg uppåt heller men det känns onödigt att tappa mer nu. Måste ju få lite mer energi till mig och Ettan! Det här sovandet i tre-fyra timmar nästan varje eftermiddag är inte så roligt men jag kan verkligen inte hålla mig vaken. Jag blir helt ofokuserad, ögonen vill bara stänga sig och allt känns "luddigt" runt omkring mig. Får se hur det blir när jag slutar jobba halva dagarna för på helgerna går det ju oftast lite bättre, när jag får maska runt i mitt eget tempo på förmiddagen och sova ut.



Ute är det sommar och det känns som den bara rullar förbi. Mina tankar är på helt annat håll. Juni är nästan slut redan och jag har inte ens köpt nya sandaler som jag hade tänkt göra redan i Maj. Jag ska ta uti med njutandet och försöka att inte bara vara trött och hängig - det lovar jag mig själv. Men tidigast på torsdag.



Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. Vilken fin mage! Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Här är det en till som är dödstrött...:/ flera dagar nu har jag sovit mitt på dagen och ändå är man trött...
    fin mage har du också fått :)

    SvaraRadera