söndag 28 november 2010

1 dag!

Imorgon är det dags! Vi ringer in till förlossningen någon gång mellan 6 och 7, då får vi veta om det är okej att komma in och vilken tid vi ska göra det. Hoppas hoppas hoppas att det är okej att komma in på morgonen (annars blir det nog en seg dags väntan).

Jag ska försöka hålla er uppdaterade de kommande dagarna om vad som händer men jag lovar ingenting eftersom jag inte alls vet hur det blir. Det kan gå snabbt, bli ruskigt långdraget eller vara nånstans där emellan. Men när Ettan är född så kommer det besked, det lovar jag i alla fall.

Nu ska vi städa lite till och sedan adventsmysa med min familj som kommer och fikar.

Och så ska vi väl försöka vila lite också. För hur ska vi kunna sova inatt?

14 kommentarer:

  1. Så himla spänande! Stort lycka till!
    Kram A

    SvaraRadera
  2. Vilken spännande dag ni har imorgon :)
    Vet du något hur de ska sätta igång dig?
    Här har det inte hänt något ännu så om det inte kommer igång av sig självt idag så blir det att försöka med igångsättning imorgon igen och då hoppas vi på bättre tur :)
    Förbered dig på att det kan ta tid det här med igångsättning, här har det varit lite lång tid och man undrar när, när ska det sätta igång på riktigt...

    Lycka till :)

    kramar

    SvaraRadera
  3. Lycka till i morgon, förstår att det kan vara svårt att sova men jag kan lova att du vill vara utvilad. Hoppas ni får komma in så ni slipper vänta, nu vill man ju ha sin lilla goding i famnen =)

    SvaraRadera
  4. stort lycka till! jag ska tänka på er!

    SvaraRadera
  5. Tack alla!

    Åsa: Det bror helt på hur långt jag har kommit själv! Är jag lite öppen så blir det att ta hål på hinnorna. Är det längre bort så börjas det med tabletter, som för dig. Det kan även bli en såndär ballongkateter om det behövs.

    Min livmodertapp var helt mjuk vid sista kollen så jag hoppas att jag har öppnat mig lite också.

    SvaraRadera
  6. Stort lycka till i morgon! Kommer att tänka på dig.

    SvaraRadera
  7. Så himla spännande! Kommer att tänka på er :-) Lycka till

    SvaraRadera
  8. Hjälp vad spännande! Stort lycka till i morgon!

    SvaraRadera
  9. Lycka till imorgon hoppas att allt går bra och att du snart får snusa på er bebis!

    SvaraRadera
  10. Flugans mamu & Erica: Tack så mycket för era vänliga ord!

    SvaraRadera