måndag 1 november 2010

Det händer saker här hemma.

Vi har kommit en bra bit på väg med arbetet här hemma i helgen, det känns skönt! Nya kontoret är i princip klart och nu har vi börjat greja med barnrummet (som var kontor förut). Ikväll ska maken spackla och imorgon blir det målning. Sen ska vi bara skruva ihop spjälsängen och ställa i ordning. Jag längtar!

Igår hämtade jag upp lite saker från källaren som jag ska tvätta upp idag. Bland annat en babyfilt och ett täcke som finns kvar sedan jag och min bror var små. Kunde inte heller låta bli att ta upp två gosedjur, Pelle Svanslös och Maja Gräddnos hänger just nu på tork i badrummet med klädnypor i öronen! En liten trave böcker fick också följa med upp, ska kolla igenom så dem är hela och fina eller om någon behöver plåstras lite. Sånt jag kan roa mig med om jag blir rastlös! Det var bland annat "Emma tvärtemot" - min favoritbok. ;-)

Har även några små målningsprojekt på gång (i alla fall i tanken). Bland annat en liten sådan där klassisk trästol med förvaring som min morfar snickrade till mig när jag var liten. Den är i jättebra skick men har gulnat ordentligt och skulle må bra av någon slags ny yta.

Det verkar som jag har ett stort behov av att boa just nu! Skulle helst bara tvätta och pynta hela dagarna (och sova). Så upptäcker jag att det är 1:a November idag! Min läkare som har sagt att "det är jättebra om du orkar kämpa på hela November, sedan kör vi igångsättning". Vi är snart där och jag är så himla peppad. Till och med på själva förlossningen!

43 dagar kvar till ursprunglig beräknad födelse. Ungefär 30 dagar kvar till igångsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar