söndag 14 november 2010

Om natten.

Igår kväll hade jag några riktigt påtagliga onda sammandragningar och ganska mycket tryck nedåt med ilningar som följd. Fick stanna upp och andas igenom det men det gick över snabbt ändå. Det har fortsatt inatt också men med molvärk och mer konstant ont. Kanske Ettan som håller på att sjunka ännu längre ner eller till och med fixera sig? Eller så är det bara träning inför det som komma skall.

När jag vaknar sådär mitt i natten gäller det att försöka somna om illa kvickt! Blir jag minsta vaken och medveten så känner jag att jag är kissnödig och sen stör jag mig på halsbrännan. Ibland blir jag riktigt vaken och börjar grubbla på livets mysterier eller mer banala saker som en julklapp eller att jag borde städa. Är klockan sådär mellan 4 och 5 så är Ettan också vaken, det är hennes gympatimme (hurra?).

3 kommentarer:

  1. Jag har haft värkar/förvärkar/sammandragningar nu två dagar och de har hållit på i över två timmar varje gång, så det övas för fullt här också, ska bli spännande att faktiskt se när det sätter igång på riktigt :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Precis sådär har jag det också på natten.. Min lill* smula sätter också igång om jag går på toa vid fyra tiden. Sen är det svårt att komma till ro, när man har en liten som far runt och sparkar högt och lågt. :)

    SvaraRadera
  3. Jaa nu börjar det verkligen hända saker inne i magen och man kan ju inte låta bli att tro att NU händer det. Oh jag vill snusa bebis NU!

    SvaraRadera