tisdag 9 november 2010

Inga fler shoppingrundor - tack.

Det börjar vara riktigt jobbigt att springa i affärer! Jag blir svettig, törstig, kissnödig, less, trött och får ont överallt. Som tur är har vi faktiskt köpt det mesta på vår inköpslista och såklart även annat som jag har kommit på att jag vill ha. Till exempel så unnade jag mig en ny pyjamas, tofflor och en tunika + leggings att packa ner i BB-väskan. Ska bli härligt att ta på sig nya kläder!

Tänker eventuellt köpa hem lite ersättning, det har vi inte gjort ännu. Fattas gör också badbalja med propp i botten och babyinlägg, som skall inhandlas på Biltema. Tack för tipset om att köpa en balja med propp, E! Jag hade inte tänkt på hur tungt och bökigt det blir att tömma den annars. Vi ska även hämta ett babyskydd som vi hyr från NTF samt ta hem nya vagnen som står hos Babyproffsen och väntar.

Annars är det lugna puckar. BB-väskan är påbörjad och barnrummet är nästan färdigt nu. Känns bra! Jag hoppas på att mest få vila och mysa de här sista veckorna. Tända ljus på mörka eftermiddagar och ligga under en filt med sparkande bebis i magen.

3 kommentarer:

  1. Åh, vilket kanontips! Vi har letat överallt efter en badbalja i lagom storlek och bra pris då Ikea's var slut när vi var dit. Biltema nästa!

    SvaraRadera
  2. Så härligt med lite nya kläder, jag har inte tänkt packa ned något nytt i bb-väskan. Fick rådet att lämna sådant hemma för att de är tydligen så mycket med avslaget och så som går igenom kläder och läcker? Nå man kanske ska plocka ned något nytt iaf ;-) de lät himla skönt faktiskt!

    SvaraRadera
  3. hanna: Bra att jag kunde vara till hjälp!

    Vi2blir3.se - malin: Jag har tänkt på det och garderar med gamla mjukisbyxor ifall det känns bättre så.

    SvaraRadera