torsdag 11 november 2010

Smärta, halka, gnäll, skumtomtar, positivt, jul, bloggar och katter.

Fy farao vad jag har ont i ryggen! Hade tänkt ta mig iväg till Kappahl idag för det är medlemsrabatt, 25% på hela köpet men det struntar jag i. Dessutom har jag lovat maken att vara hemma och ta det lugnt. Han blir lite nervös numera när jag flänger och det får jag ha förståelse för! Det är ju hans graviditet också, även om den råkar sitta fast på mig. Och det har ju hänt att jag blivit strandad och fått ta taxi hem när jag har för ont för att röra mig. Sen har vi ju det där med halkan också... och det faktum att jag är jordens största klumpeduns (även som icke-gravid).

Men det här ska ju inte vara nån gnällblogg! Det blir ingen lycklig av. Så nu måste jag nog ta och skärpa till mig lite och fokusera på allt som är bra. För det är ju mycket!

Bra just nu:
- Att bebisen i magen snart ska vara bebisen utanför magen istället. Hurra vad roligt!
- Världens bäste make som orkar med mig fast jag är lite av en preggosaurus just nu.
- Alla fina och roliga bloggar jag läser.
- Varma sockar.
- Stora koppar te.
- Våra otaliga Yatzy-matcher vid köksbordet.
- Skumtomtar och pepparkakor. Herrejisses vad gott!
- Tända ljus.
- Sömn. När den väl kommer är den så underbart välkommen. Idag klev jag upp först 10. TIO! Ni hör ju på lyxen.
- Snön. Jag älskar den fram till februari sen får den gärna försvinna.
- Snart jul. Jag gillar jul. Det är så förbaskat mysigt. Och inte lär det bli mindre mysigt nu när vi får barn.

Sedan har jag ju sällskap här hemma av två lurviga kissegubbar som till hälften driver mig till vansinne men oftast är himla mysiga. Postade just ett par bilder på Sixten i detta inlägg!

Alla ni kanske inte känner till min andra blogg, eller min egentliga blogg kanske jag ska säga? Det är där jag håller till i vanliga fall. Och vill ni följa mig och Ettan även efter förlossningen så är det den bloggen som gäller sedan!

2 kommentarer:

  1. Den måste jag sätta till för jag vill helt klart fortsätta följa dig sen och hålla kontakten :)

    Kramar

    SvaraRadera