måndag 1 november 2010

Nytt VS begagnat

När jag blev gravid så tänkte jag att det inte var mycket som behövdes köpas nytt till bebisen utan det duger gott med begagnat och lånat. Men hur det än är så är det ju lite roligt att köpa nytt! Även om det inte är nödvändigt. En del saker har jag verkligen försökt hitta begagnat till bra pris, på till exempel Tradera, men inte lyckats. Bärsjal är ett sådant exempel där priserna alltid rasade iväg uppåt och det blev till slut lika billigt att köpa en ny när jag hittade på extrapris.

Jag gjorde en liten sammanställning om ungefär hur det är/blir för oss med inköpen, mest för mig själv men jag delar med mig till er också. Med begagnat kan jag mena lånat/ärvt, fyndat på loppis eller sådant som finns kvar sedan vi själva var små.


Nytt Blandat, mest nytt Blandat, mest beg. Begagnat
Sittvagn Filtar Sängkläder Liggvagn
Babysitter Leksaker
Babygym
Skötväska Kläder
Vagga
Spjälsäng Inredning barnrum
Åkpåse
Bärsjal

Fårskinnsfäll
Babyvakt

Babyskydd (hyr)
Badbalja


Bröstpump


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar