onsdag 24 november 2010

Vecka 38

Här kommer den sista ordinarie veckouppdateringen! Bara 5 dagar kvar sedan börjar nästa etapp av äventyret.

Om vecka 38 står det inte speciellt mycket intressant att läsa! För kvinnan är det normalt att boa och rensa, det känner jag igen. Det är också vanligt att känna ilande smärta när barnets huvud stöter emot muskler i bäckenbotten, det misstänker jag att jag har upplevt! Låter som en trolig förklaring till det jag känner ibland. Hormonet prostaglandin har till uppgift att tömma tarmen inför förlossningen och kan göra att mamman drabbas av diarré den sista tiden.

Barnet är nu fullgånget och redo för att födas!

4 kommentarer:

  1. Stormagen! Hade varit så kul att få träffa er en gång innan bäbisen kommit, men vi hinner nog inte! Så det får bli med ert lilla pyre nästa gång! Kram

    SvaraRadera
  2. Oj oj, så nära ni är nu! :-)

    Intressant det där med prostaglandinet, det förklarar antagligen min mage den senaste tiden... Boandet och ilandet känner jag också igen.

    Lycka till med förlossningen!

    SvaraRadera
  3. nu har minsann magen vuxit. :) Lika fin dock. :)
    Ja shit nu är det inte alls långt för er. Kanske syns vi på BB trots allt. :)

    Grattis till vecka 38. :)

    SvaraRadera
  4. Pastej: Tiden bara rinner iväg och snart är det dags! Hade självklart varit jättemysigt att ses men jag förstår att ni också har en hel del för er. Vi får helt enkelt ses om några veckor, med bebis som tillbehör. :)

    Flugans mamu: Tack så mycket!

    isabella: Tack! Och jag ska hålla utkik efter er på BB till veckan ;-)

    SvaraRadera