onsdag 1 september 2010

Boktips: "På smällen - från A till Bebis"

Under bröllopsresans lata dagar läste jag boken "På smällen - från A till Bebis", av Ann Söderlund, & Hanna Widell. Mycket trevligt läsning! Jag fick många goda skratt och sedan läste maken boken och tyckte om den han också.

I boken finns många små berättelser från Anns, Hannas och andra personers graviditeter, förlossningar och småbarnsliv. Boken är skriven väldigt personligt och jag kände igen mig både här och där. Det är även varvat med fakta och annat som är bra att känna till. Det är ändå mer som att lyssna på kompisars berättelser om att vara gravid än att läsa en faktabok och det gillade jag.

Det enda minuset är att texten i pocketutgåvan är otroligt liten och var jobbig att läsa. Det blev lite ansträngande för ögonen.

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Den där har jag också :) har inte riktigt läst ut den än, men snart :) och den är jätte bra, det är bra att de har skrivit sina egna berättelser och tankar!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Håller med helt om att det var svårläst med så litet typsnitt. Och ändå har jag rätt bra syn... :-)

    SvaraRadera