måndag 13 september 2010

Giv mig styrka

Idag ska jag gå ner på stan och försöka hitta följande:
- Svart mjuk BH (börjar bli snålt om sådana som passar). Helst superskön men ändå billig för vem vet hur länge den passar.
- Amningsinlägg/kupor (det händer att... jag läcker). Finns på Apoteket va? Hoppas jag.
- Trosor. Har inte många sådana som passar heller och mammatrosorna jag köpte på H&M sitter inte på plats utan hamnar där de inte ska vara, för att uttrycka mig diffust. Dags för riktigt höga mormorstrosor kanske?
- Ett par byxor. Jag äger just nu två par byxor som jag kan ha på mig. Båda är mjukisar från H&M i samma modell men olika färg. Och de är ack så tunna i tyget! Kommer snart frysa rejält i dem. Eventuellt skulle det vara skoj att ha något annat än mjukisar på sig också, men skulle jag hitta sådana i kraftigare tyg så slår jag säkert till. Bekvämlighet före stil!
- Eventuellt nån till topp som helst täcker både mage och det mesta av rumpan. Av någon anledning har de flesta toppar i min lilla mamma-garderob krympt på längden nått ruskigt de senaste veckorna (eller så har min mage växt, vet inte vilket vi ska tro på riktigt) och slutar numera precis under magen.

Jag hatar att shoppa när jag ute efter något speciellt. Och jag kommer säkert halta runt och tycka synd om mig själv med ryggont efter 15 min. :P

2 kommentarer:

  1. Lycka till med shoppingen. Tycker oxå de är svårt att hitta något när man måste... =) skulle behöva en ny skön bh snart jag med men har inte orkat ta tag i det än. =)

    SvaraRadera
  2. carro: Tacktack, det gick ganska bra faktiskt!

    SvaraRadera