onsdag 29 september 2010

Vecka 30...

...börjar idag! Hurra! Känns som en milstolpe. Nu borde det vara ungefär 10 veckor kvar av denna graviditet och det är ju inte alls så farligt!

I magen ligger en bebis som börjar vara ganska "färdig" men som helst vill växa till sig lite mer innan det är dags att möta världen. De sista 10 veckorna ökar bebisen i vikt från ungefär 1 kilo till sin födelsevikt som troligtvis kanske är ett par-tre kilo mer. Det händer grejor!

En del bebisar skaffar sig en dygnsrytm den här sista tiden som följer med även efter förlossningen. I sådana fall får vi en liten tjej som är pigg på kvällen och helst sover på morgonen och förmiddagen. Men det där vet vi ju inget om! Hon kanske lurar oss helt och hållet. Det är väldigt spännande att tänka att vi ska få en liten person här hemma med egna vanor och rutiner. Någon som säkert kommer linda oss runt sitt lilla finger helt och hållet. ;-)

Med mig är läget ganska oförändrat jämfört med de senaste veckorna. Inga nya krämpor! Och det är ju skönt med tanke på att jag redan har samlat på mig alldeles tillräckligt. Just nu är jag inne i en dålig-sömn-period igen. Det kommer och går lite det där!

Annars blir det ett par lugna dagar nu då jag har dragit på mig en rejäl inflammation i ena fotleden som jag fick en spruta för igår. Då är det avlastning som gäller i 2-3 dagar för att det ska ge maximal effekt. Så jag haltar mest runt i lägenheten och drömmer om hur det blir när vi (maken) har gjort klart vårt aktuella renoverings-ryck. Inte mycket kvar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar