onsdag 15 september 2010

En jobbig natt

Inatt har jag haft ont, riktigt ont. Har vaknat massor med gånger men aldrig tillräckligt mycket för att riktigt analysera det onda, bara för att känna "aaaaaj" och försöka hitta en annan sovställning. Och somna om. Det var säkert ryggen eller bäckenet eller mina väldigt onda magmuskler. Eller nått annat.
Sedan har jag drömt de mest vrickade drömmarna också! Bland annat att det var dags att föda och att smärtorna var värkar. Väl inne på förlossningen så hade vi glömt min systemkamera! Så jag skickade iväg stackars maken mitt i värkarbetet för att hämta den. Sedan fick jag dåligt samvete när jag insåg att vi hade tre andra kameror i BB-väskan. Maken hann dock tillbaka innan det var dags att föda och jag vaknade innan bebisen kom ut. Kanske för att jag är oförmögen att drömma om utdrivningsskedet då jag inte har en aning om hur det känns?

Nu blir det en lugn dag med mycket vila för kroppen verkar säga till om det.

1 kommentar:

  1. ja-a då är vi två som har haft väääldigt ont i natt, visste ett tag inte vart jag skulle ta vägen, tårarna rann för allt kändes så hopplöst just då...

    SvaraRadera