lördag 11 september 2010

Skrämselhicka - del 2

Idag - ännu större blödning. En tur till förlossningen där jag spenderat lördagskvällen med mamma som sällskap. Jag var aldrig speciellt orolig trots allt, så maken fick stanna på jobbet eftersom han skulle kunna vara där på 10 minuter OM det hade visat sig vara nått allvarligt.

Diagnosen blev blödning från livmodertappen. Inget som är något farligt men det kan blöda ganska rikligt hos vissa och jag har lyckats få som ett "sår" kan man säga. Så länge blödningen inte blir värre är det okej men blöder jag mer så sätter dem nått slags blodstillande där.

Bara att det lugnt. Och så har vi förbud på vissa...erhm... sänghalmsrelaterade aktiviteter fram till förlossningen. :P

Nu jäklar har vi haft en riktig otursvecka. Nu tänkte jag inte besöka förlossningen igen förrän jag ska föda, helst. Nu får det vara lugnt ett tag. Basta.

5 kommentarer:

  1. Det där blodet när man är gravid är aldrig roligt. Hade en stor blödning i v 32+4 med första sonen. Blev ambulans och sängliggande på sjukan i ett par dagar, fick sån blodstillande medicin också. Att jag var på besök hos kompis i huvudstaden var också lite speciellt. Inte speciellt roligt att ringa maken och berätta. Han blev rätt orolig. De hade ingen förklaring till varför jag blödde. Hoppas du slipper framtida blödningar.

    SvaraRadera
  2. Nå det var ju bra att allting var okej med bebben :) det är ju det viktigaste :)
    Så ska vi hoppas att du slutar blöda och inte behöver åka till förlossningen före det verkligen är dags :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Fy, var ju nog med en gång. Skönt att de vet vad det är och att de ändå har en lösning om det skulle bli värre. Hoppas att du inte behöver ta någon tur till förlossningen på många veckor.

    SvaraRadera
  4. Å fy, jag vill inte heller läsa om att du varit på förlossningen. Inte än! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Moa: Usch vad läskigt! Tur att det gick bra.

    Åsa: Jag tänkte hålla mig därifrån nu! Det är inget jättelustigt ställe :) Kram!

    MDB: Jag tyckte också att en gång räckte.

    Spffy: Ska genast sluta med sånt! ;-) Kram!

    SvaraRadera