onsdag 1 september 2010

Om sömnen

Hur skön ser inte den här kudden ut att vara? Vill ha, vill ha, vill ha. Stöd för magen, mellan knäna och något att lägga armen runt dessutom så inte överkroppen sjunker ihop. Den tänker jag köpa. Så var det med det!

För hur enkelt är det egentligen att sova som gravid? Inte ligga för lågt med huvudet (halsbränna), inte ligga snett med bäckenet genom att dra upp ena benet när man ligger på sidan (som jag alltid gör), kudde mellan knäna, inte ligga plant på rygg, inte ligga på mage (duh!), vänster sida är bättre än höger (något med organen och blodflöde), kudde under magen kan vara bra osv. osv. osv.

Och så lägger vi till benkramp på det och det faktum att jag av någon anledning har börjat göra massa ljud när jag sover! Jag snarkar, morrar, fräser, mumlar, pratar och imiterar propellerplan. Väcker inte bara maken utan dessutom mig själv. Kanske är ljudeffekter till mina psykotiska drömmar?

Men det är säkert heeelt normaaalt.

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

  1. jag har precis en sån kudde som jag köpte främst för att ha mellan knäna för att inte få så ont i höfterna. Den funkar bra. Nu när magen är lite större får man stöd för den också. Helt klart ett värt köp!

    SvaraRadera
  2. Den kudden såg MYCKET trevlig ut...

    SvaraRadera
  3. Den där ser inte dum ut alls!

    Klart du ska ha den, det förtjänar du tjejen!!! =)

    KRAM

    SvaraRadera