söndag 5 september 2010

Övar smärthantering såhär en söndagmorgon

Igår kväll hade vi en mycket trevlig middag med några av våra närmsta vänner, som en försenad bröllopsfest kan man säga! Men lagom lugnt och beskedligt.

Framåt kvällen fick jag så dock sjukt ont i ryggen/höften/bäckenet så jag tappade till slut all förmåga att vara trevlig. Tur att de flesta redan hade gett sig av när värdinnan gick och la sig och grät i sängen ett par timmar! Det är rekord i smärta för denna graviditet och det har inte gått över än. Jag tror jag sov sammanlagt 4-5 timmar i natt men var mest vaken och vred mig.

Nu sitter jag här med min filtallrik medan maken och de två långväga gästerna sover sött i rummen intill. Har tagit Alvedon och hoppas på lättnad men inatt hjälpte det inte alls så jag har inte så höga förväntningar. Smärtan sitter på vänster sida och det känns lite som att någon har stuckit in en kniv mellan höften och bäckenet och sedan bara lämnat den där. Inte skönt.

2 kommentarer:

  1. Åh, stackare. Hoppas att det ger med sig.

    SvaraRadera
  2. Åh stackare =/ lider så med dig! Pratat med BM om det här problemet? Låter inte bra med så mycket smärta så här "tidigt" ändå, många veckor kvar!

    kramar om!

    SvaraRadera