onsdag 8 september 2010

Våga fråga! Nu kör vi frågestund.

Testar att köra en frågestund i bloggen. Jag vet att jag ibland missar att svara på frågor i kommentarer men nu lovar jag att svara på allt som ni vill veta (i princip). Om mig, om Ettan, om bloggen, om min reumatiska sjukdom, om graviditeten, vår barnlöshet och behandlingar, IVF-försöket, tankar, känslor, framtid osv.

Fråga på! Svaren kommer i nya blogginlägg samt i kommentarer till detta inlägg eftersom, förutsatt att det kommer några frågor då alltså. ;-)

4 kommentarer:

  1. Hur länge har du haft din reumatiska sjukdom?
    Kommer ni försöka få flera barn sen senare eller vad har du för tankar och känslor om det?

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Åsa:

    Min reumatiska sjukdom är svår att veta exakt när den uppkom men troligtvis när jag var runt 6 eller 7 år gammal. Jag har alltså haft den i över 20 år. Min sjukdom kallas Juvenil artrit och är alltså en form av barn- och ungdomsreumatism, även om den i mitt fall följer med hela livet.

    Min dröm har alltid varit minst två, kanske tre barn. Men det var innan jag visste hur svårt det skulle vara att få till det första! Trots att det varken varit enkelt att bli gravid eller vara gravid så är jag fortfarande fullt inställd på att försöka få fler barn. Kanske blir det biologiska, om kroppen tillåter, eller så kanske vi adopterar i framtiden. Vi kommer troligtvis att göra något syskonförsök med de eskimåer vi har i frysen på kliniken i första hand, där finns ju faktiskt fem stycken fina blastocyster!

    SvaraRadera
  3. Hur tänker ni om namn på lilltjejen? Har ni bestämt er eller har ni några stycken och så får ni se när hon kommit?

    Är lite nyfiken hur andra tänker, är själv i vecka 16 och har börjat fundera så smått på namn.

    SvaraRadera
  4. Anonym: Grattis till graviditeten!

    Vi är rätt säkra på vad vår tjej ska heta. Jag hade sedan länge ett namn som jag verkligen har fastnat för och maken tycker också väldigt mycket om det. Namnet är inte förknippat med nån speciell person eller utseende sedan förut utan känns redan som "hennes". Det kan inte bli så fel!
    Eftersom vi försökt få barn i flera år så har vi haft gott om tid för namnprat redan innan jag blev gravid.

    Om Ettan istället skulle visat sig vara en kille så hade vi lite svårare med namn men en del favoriter fanns det.

    SvaraRadera