tisdag 28 september 2010

MVC - kontroll nr 4 (28+6)

Besöket hos barnmorskan idag gjorde mig riktigt glad! Ettan stoltserade med jättefina och jämna hjärtljud - inga extra slag här inte! Väldigt skönt. Även om jag visste att det är supervanligt med extra slag på hjärtat (som de flesta aldrig ens vet om), så är det betydligt trevligare när det slår som det ska.

SF-mått: 28. Ännu en gång har jag prickat av kurvan på mitten så magen växer i lagom takt.
HB: 115. Tidigare värden under graviditeten: 132, 129, 121, 115 .
Vikt: +3,5 kg sedan inskrivningen.
Blodtryck: 110/60. Mitt blodtryck har inte förändrats under graviditeten, jag brukar vara lite åt det låga hållet i vanliga fall också.
Blodsocker: 5,2. Tidigare värden: 8 vid inskrivningen och 5,7 i vecka 22.
Barnets hjärtslag: kring 150 slag/minut. Jämna och fina! Precis som hon brukar ha.

1 kommentar: