onsdag 22 september 2010

Vecka 29 hälsas välkommen!

Ännu en vecka har passerat och här kommer en dagsfärsk bild på mig i min nya, lite kortare, frisyr men framförallt på magen såklart.

Nu har vi precis gått i 8:e graviditetsmånaden! Hur nu det kan komma sig när det ändå är ett bra tag kvar kan man undra men den 8:e månaden består helt enkelt av vecka 28+0 till vecka 31+6. Då vet vi det!

Under den tredje trimestern är det bra att gå upp mer än ett kilo i månaden i vikt, men inte mer än tre. Det där jobbar jag på! Ett kilo ska jag kunna få till. Men det är ju individuellt det där.

Barnet har utvecklat förmågan att minnas!

Vi har verkligen kommit igång med boandet här hemma, som tydligen är typiskt för den senare delen av graviditeten. Vi renoverar och flyttar runt grejor och snart ska vi sätta igång med barnrummet på allvar. Känns roligt! Jag är till och med peppad på att skruva ihop spjälsängen trots att den är i ett oroväckande platt IKEA-paket.

Jag har haft huvudvärk och yrsel några dagar, speciellt på eftermiddag/kväll. Jobbigt! Är också gräsligt trött. Små blödningar dyker fortfarande upp ibland och har även börjat komma när jag är ute och går. Mina promenader är inte problemfria, kan man säga. Förutom små blödningar så får jag väldigt ont i ryggen och nu har min högra fot bestämt sig för att bli helt fruktansvärt reumatisk. Den är inflammerad på ett par ställen, stel, öm och svullen. Väldigt svår att gå på! Maken får släpa runt mig i armkrok.

Annars inget nytt. Ettan fortsätter vara lugnare än förut och jag fortsätter att snarka helt vansinnigt mycket på nätterna.

3 kommentarer:

  1. grattis till ny vecka :) det går himla snabbt nu :)
    Jo paketet med spjälsängen från ikea är jätte platt :) men det blir nog minsann en säng ändå kan jag tala om!
    Vilken säng har ni tagit?
    Har ni annars skaffat allting?

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Fina fina mage =) Känns allt bra med graviditeten?

    SvaraRadera