söndag 26 september 2010

Feedback

Jag läser alla era kommentarer ska ni veta! Och jag uppskattar verkligen att ni tar er tid att skriva något. Jag har fått flera bra tips på förberedelser, finns att läsa här.

Har också fått lite frågor här och där som jag tänkte svara på! Here we go:

Känns allt bra med graviditeten?

Jag tycker, trots att det är ganska jobbigt, att det är helt underbart att vara gravid. Jag har längtat så länge efter det här att jag fortfarande förvånas över att det faktiskt har hänt. Ser mig själv i spegeln på morgonen och inser att den här dagen också är världens bästa dag - ofattbart lycklig är jag. Det är klart att jag önskar att jag skulle få må lite bättre också, för att kunna ta ännu bättre hand om mig själv och Ettan. Men jag gör så gott jag kan!

Vi har också beställt en fleeceoverall, men jag har börjat fundera om det räcker med en sån? blir det månne för kallt för liten ändå?

Jag är inte alls orolig för att vår bebis ska frysa! Hon får vanliga kläder, sedan en tunn overall ovanpå, sen så har vi åkpåse (dun), filtar och även ett fårskinn till vagnen. Går att kombinera efter väder! Är det -25 så går vi nog inte ut i onödan heller.

Vilken säng har ni tagit?
Har ni annars skaffat allting?

Vi köpte sängen Hensvik på IKEA för 299kr i somras när de hade kampanj. Mycket nöjd med det fyndet! Hoppas bara vi är lika nöjda när vi har skruvat ihop den.

Annars har vi skaffat det mesta, tror jag. Det är lite saker kvar här och där som till exempel bärsjal (jag vill ha en trikåsjal), bärsele (en Beco), badbalja (vi har inget badkar) och typiska apoteks/hygienprodukter. Sen så vill jag även köpa sådant som inte alls är nödvändigt! Till exempel gardiner och matta till barnrummet. Ettan skiter nog i sånt till en början ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar