onsdag 1 september 2010

Vecka 26 - here we go!

Ny vecka igen! Det går framåt minsann. Idag har vi gått 25 fulla veckor och går in i vecka 26.

I graviditetskalendrarna står det om åderbråck och hemorrojder - huvva. Som tur är har jag inte drabbats så hårt av sådant (än). Lite aning till nått åderbråck på ena benet har jag efter resan men jag har ju stödstrumpor nu så jag får köra med dem lite oftare.

Det står också om vikten av att röra på sig! Jag gör så gott jag kan. Hade gärna gått på mammagympa eller ännu hellre vattengympa för mammor men det verkar inte finnas något sådant här där jag bor trots att det är en hyfsat stor stad. Värdelöst! Jag som bor granne med simhallen (Medley) trodde jag skulle få nära till mammaträning. Synd att jag inte är så förtjust i att simma...

Barnet kan nu öppna och stänga ögonen, häftigt!

Det räknas förresten som att jag är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden) nu också. Men räknar man i kalendermånader är det fortfarande månad 6. Rörigt som vanligt!

104 dagar kvar
till beräknad förlossning.

1 kommentar: