torsdag 9 september 2010

Om smärtorna

Kom på att jag inte har berättat riktigt hur det har gått med läkarbesök och så sedan jag fick så himla ont i helgen. Några riktigt raka svar har jag inte fått för ingen kan säga säkert vad som utlöste det hela, men det som har hänt är att något troligen hakat upp sig eller hamnat lite på sned i mitt bäcken (när fogarna mjukas upp är det lättare hänt än vanligt). Resultatet blev kraftiga muskelkramper som man känner på vänster sida en bit upp i ryggen och hela vägen runt mot mage och lår. Läkaren sa att mina muskler där är stenhårda.

Och min kropp gör som den alltid gör - reagerar med inflammationer i muskelfästen och leder. Detta är på grund av min reumatiska sjukdom.

I vanliga fall hade jag fått muskelavslappnade medicin och så hade nån sjukgymnast eller naprapat fått manipulera mitt bäcken och rygg. Men sånt görs inte på gravida.

Så istället får jag härda ut! Ta smärtstillande när det är som värst, försöka slappna av i ryggen, vila och så. Dessutom fick jag ett par kortisonsprutor som kan lugna läget lite.

Det känns absolut bättre nu än det gjorde i helgen. Men ont gör det fortfarande, det får jag nog vänja mig vid.

1 kommentar: