måndag 13 september 2010

Shopping - redovisning

Hör och häpna jag överlevde dagens shoppingäventyr! Och kom dessutom hem med lite fina kläder. Inte illa alls.

Inköp:
  • Svart BH från Kappahl, 99kr (ordinarie pris 169kr, de har nån special just nu). Vanlig svart t-shirt BH. Helt okej. Inte vad jag hade tänkt mig dock. Varför finns inte EN enda mjuk svart BH utan bygel som inte är en sport-BH eller en amnings-BH? Jag kollade fasen överallt. Åhléns hade förvisso en fin men den var endast till för A- och B-kupor vilket hade funkat i vanliga fall men inte med preggotuttarna som är något större än förut. Amnings-BH provade jag en på Kappahl som var fin, men den förvandlade mina bröst till strutar eftersom den hade ett innertyg med hål för bröstvårtan som inte alls stämde på mig. Inte bra.
  • Mammatrosor från Åhléns, modell mormor. 69kr/styck, ta 3 betala 2. Helt okej, satt i alla fall skönt över magen. Lindex och Kappahl hade liknande modeller, svarta och vita med hög midja. Valet föll på Åhléns som satt bäst på mig och inte hade för hård resår upptill. Men varför, varför, varför finns inga boxer-aktiga mammatrosor? Jag vill ha lite "ben" på dem eller i alla fall rak skärning nedtill, men ändå hög midja.
  • Jeans på H&M - mirakel sker! Jag kan aldrig ha H&Ms jeans annars men ett par mammajeans hittade jag faktiskt. Mjuka och sköna. 299kr på jeanskampanj just nu, ordinarie pris 399kr.
  • Långskjorta, H&M, 199kr.
  • Randig långtopp/klänning, H&M, 149kr.
Jag är som en vandrande reklampelare för H&Ms mammaavdelning! Dels för att det inte finns nån annan butik här i stan som säljer mammakläder och dels för att även om jag kan gå upp i storlek på vanliga kläder så sitter dem inte alls lika bra. Jag är ju absolut inte en Large över armarna, till exempel.

Jag struntade i amningsinlägg, kör med bomull.

Dagens BU: Provrum utan sittplats. Det är jobbigt att stå och krångla av och på leggings, strumpor och stövlar när man är gravid.
Dagens BU-2: Betaltoaletter. Det blir dyrt att vara på stan när man är preggo.



5 kommentarer:

  1. =) den där randiga lilla/gråa tröjan, har jag med :-) jätte fint ni gjort på hyllan hos ettan :-) vi jobbar på vi med, men våra få dela sovrummet med oss ett tag ,de har inget rum vi kan pimpa, så vi gör så gott vi kan

    SvaraRadera
  2. Hej!
    boxermammaunderbyxor finns på H&M. Kolla min blogg för bild. Jättesköna. 149 kr för trepack organic cotton och 129 kr för "vanliga" i trepack. Tror de finns på H&Ms hemsida att beställa. Iofs är de låga i midjan men sitter riktigt skönt! kram

    SvaraRadera
  3. izzy: Tack! och dela sovrum är inte dumt alls. Ettan ska sova i vårt sovrum, men kommer även ha sitt eget rum :)

    Sirchen: Jag har testat dem! Upplever att dem töjs ut lite och blir stora, vilket resulterar i att de "glider upp" där de inte hör hemma :P

    SvaraRadera
  4. Även fast jag bor i Stockholm (vilket man tror har värsta utbudet av mammakläder), så är jag också en levande H&M reklampelare. De har bra mammakläder till ett bra pris.

    SvaraRadera
  5. Om jag förstod det rätt att du bor i Umeå så finns det mammakläder på Polarn O. Pyret. Fast du kanske menade i samma prisklass som H&M? Annars har de mjuka pallar i provrummen på Polarn och en kundtoalett som är alldeles gratis (och med skötbord oxå :)

    SvaraRadera