torsdag 9 september 2010

Svar på Åsas frågor

Åsa frågar följande:

Hur länge har du haft din reumatiska sjukdom?
Kommer ni försöka få flera barn sen senare eller vad har du för tankar och känslor om det?

Svar:

Min reumatiska sjukdom är svår att veta exakt när den uppkom men troligtvis när jag var runt 6 eller 7 år gammal. Jag har alltså haft den i över 20 år. Min sjukdom kallas Juvenil artrit och är alltså en form av barn- och ungdomsreumatism, även om den i mitt fall följer med hela livet.

Min dröm har alltid varit minst två, kanske tre barn. Men det var innan jag visste hur svårt det skulle vara att få till det första! Trots att det varken varit enkelt att bli gravid eller vara gravid så är jag fortfarande fullt inställd på att försöka få fler barn. Kanske blir det biologiska, om kroppen tillåter, eller så kanske vi adopterar i framtiden. Vi kommer troligtvis att göra något syskonförsök med de eskimåer vi har i frysen på kliniken i första hand, där finns ju faktiskt fem stycken fina blastocyster!

Fråga gärna mer - om ni vill! Anonymt eller inte. Ingen fråga för liten för att ställa :)

2 kommentarer:

  1. Tack för svaren :)

    Jag har själv också frågestund i bloggen så fråga på :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. TACK för tummarna! Och upplysningen om dina blödningar. Jag vågar ju inte hoppas, men det skänker lite hopp om att det trots allt kanske inte är kört..

    Frågor än mig kommer, ska bara få datorn. Sitt m mobilen just nu..:)

    Kram

    SvaraRadera