onsdag 8 september 2010

Om att kommentar någons mage

Det där med att kommentera någons gravida mage är känsligt! Jag läste precis hos Hanna att hon fått en kommentar om att ha liten mage som inte alls kändes bra. Fast hon har en helt lagom mage för just sin bebis! Och själv har jag fått kommentarer som "vilken rejäl kula du har fått" eller "är du redan sådär stor". Trots att jag vet att min mage är normalstor, fin och världens bästa mage för Ettan så blir jag lite ledsen i alla fall. Det är känsligt att vara gravid och se kroppen förändras. Att oroa sig för att hela tiden vara normal.

Min barnmorska övertygade mig om att min mage varken är stor eller liten utan precis som den ska. Och påminde om att magar ser olika ut beroende på hur man bär sitt barn och hur man ser ut i kroppen själv. Det visste jag redan men det var skönt att höra ändå!

Så vad är då en bra kommentar? Tja... vad sägs om "vilken fin mage du har"!

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. läste oxå i Hannas blogg om kommentarerna om magen. förstår inte hur folk kan med att kommentera i tid och otid. Alla har vi ju olika magar. :) Och i slutändan så är väl en go bebis det viktigaste, inte hur magen sett ut under graviditeten. Men det är svårt att inte ta åt sig när människor kommenterar.

    SvaraRadera
  2. Jag fick hela tiden höra att jag var såååå stooor :( Men så samma dag så fick jag höra av två bekanta att den var "normal", jag blev så himla glad! Larvigt, men det är svårt att se kroppen förändras. Man kopplar ju inte bort magen från kroppen så då blir det att man tänker att hela jag är såååå stoooor.
    Jag tycker din mage är jättefin, det är ju ett litet mirakel som bor därinne :)

    SvaraRadera
  3. Fick för det mesta höra "är du säker på att det inte är två". Och det var jag ju...en liten rackare i en härlig mage! Jag tyckte själv inte att jag var så himla stor men det tyckte visst alla andra. Du har en jättefin mage!

    SvaraRadera