söndag 24 oktober 2010

Apoteket i brevlådan

Ibland är jag så himla smart. Jag satt och skrev en lista med sånt som behövs från Apoteket (eller NÅTT slags apotek, det finns ju flera olika numera). Har nästan slut på järntabletter, Alvedon och Novalucol - inte bra! Behövde dessutom ansiktskräm och lite annat. Sedan kollade jag på inköpslistan till bebisen och insåg att jag lika gärna skulle kunna slå till på en bröstpump, en febertermometer (mjuk och böjlig till rumpan*), nagelsax till barn och vanliga näsdroppar (koksaltlösning i pipetter). Helt plötsligt hade jag en lång lista!

Då kommer genidraget - jag beställer på nätet! Fri frakt och paketet levereras till Preem dit jag har 5 minuters promenad. Jag har bra mycket längre till ett Apotek kan jag säga. Plus att jag fick sitta i lugn och ro och välja saker utan att oroa mig att det skulle vara slut på nått. Mycket annat nätshoppar jag men aldrig på Apoteket. Nu blev det ändring på det och det känns skönt.

*Har hört att örontermometer är himla fiffigt men först när barnen blir lite större, eftersom de har så trånga hörselgångar i början och då kan det vara svårt att mäta med en sån. Så vi börjar med en vanlig!

1 kommentar:

  1. Vi köpte en febertermometer som man använder på pannan, mycket behändigt kom vi fram till :)
    Vad behändigt att beställa från nätet :) allt blir så enkelt då och man behöver inte springa runt på stan!

    kramar

    SvaraRadera