torsdag 7 oktober 2010

Lyckliga tankar

Det är konstigt hur mycket av min vakna tid som tas upp av tankar på vår lycka som växer i min mage. Jag bara ler, klappar magen och njuter, säkert hundra gånger om dagen. När jag vaknar på morgonen är det ibland en sekund eller två då jag känner förvirring - var det bara en dröm? Sen kommer det över mig som en våg igen... det är verkligt. Det händer. Vi väntar barn och bara orden får mig att gråta floder av lyckotårar ibland. Det finns fortfarande ögonblick med tunga tankar och jobbiga stunder av smärta, men inget berör mig som förr. Inte nu när hon finns.

3 kommentarer:

  1. Känner igen känslan! Kommer på mig själv i tid och otid med att ha en hand på magen :D Hoppas bara att det går fort att vänja sig av med den "ovanan" när liten kommit ut :D

    SvaraRadera
  2. ja visst är det underbart :) det är så härligt så härligt :)
    Tänk att snart vi de små här :)

    Kramar

    SvaraRadera