onsdag 20 oktober 2010

Onsdag

Tänkte precis att "här blir det ingen snö idag, det är för varmt", men ack så fel jag hade. Snön vräker ner från skyn och gav mig just ännu en anledning att stanna inne idag. Egentligen skulle jag vilja göra bort lite shopping (mest på Barnens hus) men vi har ju ingen bil och gå är inte längre ett alternativ när det är längre sträckor. Skulle kunna ta bussen men då måste jag ändå bära det jag handlat en bra bit och det känns som att utmana ödet!

Jag gick nämligen till Konsum igår för att handla lite och höll inte på att ta mig hem med kassarna sedan. Fick otroligt ont i ryggen och riktigt hemska sammandragningar. En promenad som normalt sett tar 10 minuter tog säkert det dubbla. Eller mer.

Nä, jag får vänta tills maken har tid att ta bussen med mig eller tills vi kan låna päronens bil (vilket vi får göra nästan när vi vill, på kvällar och helger).

Idag blir det lugna puckar istället. Kanske ta mig an nått litet pyssligt projekt eller så bara dega. Försöka att hålla mig borta från nätshoppandet! Öva avslappning och andning vore ju en idé också, i alla fall är det en bra tanke. Ny vecka är det dessutom så strax kommer magbild och info om vecka 33.

1 kommentar:

  1. Meh, jag får bara regn! Orättvist! :P

    Snygga, snygga magen, hjärtligt grattis till vecka 33 :)

    SvaraRadera