onsdag 27 oktober 2010

Vecka 34

Sådär ja, då var en ny bild tagen och en ny vecka påbörjad. Det var inte läge att ha med hela mig på bild idag, man skulle kunna säga att jag har en dålig hårdag.

Barnet väger nu strax över 2kg och är i princip färdigt för att kunna leva utanför magen, bara lungorna som behöver lite mer tid.

För mamman är det vanligt att det kommer fler och fler förvärkar och rikligare flytningar (party hela dagen). En del kan ha svårt att skilja på flytningar och svagt sipprande fostervatten, då ska man fråga sin barnmorska!

Mina förvärkar är nu ganska ordentliga när de väl kommer. Har även varit med om att få några ganska tätt efter varandra sådär att jag började fundera på om något var på gång. Jag vill inte att det ska hända riktigt än!

Ungefär 5 veckor kvar till Ettan-leverans! Inte illa. Det känns inte alls länge men jag kanske hinner bli helt otroligt less ändå. För visst är det lite tungt en del dagar, det ska jag inte sticka under stolen med. Jag får svårare och svårare att röra mig och promenaderna blir kortare. Värk har jag ganska ordentligt, speciellt i händer, rygg och ben. Men det går ofta att lindra med en varm dusch och lite Alvedon!

Nu ska jag göra lite nytta här hemma, med betoning på lite. Sen blir det en kort promenad till Preem för att hämta min låda med Apoteksgrejor som har kommit idag samt posta ett par paket. Efter det ska jag äta rester av gårdagens pastagratäng och sedan dra iväg på "Me&I" - kväll tillsammans med E och kanske nån till.

2 kommentarer: