måndag 4 oktober 2010

Barn och bullar

Idag är det "internationella barndagen"! Men jag tycker att jag mest hör folk prata om att det är "kanelbullens dag", vilket det också är. Barn är dock roligare än bullar! I alla fall enligt mig. Men jag antar att det är lite enklare att uppmärksamma ett bakverk... och dessutom få alla anledningar att äta bullar. Hur som helst så är ju barndagen tänkt som en dag då samhället ska fokusera på barnen, deras behov och rättigheter. Mycket viktigt!

Vi ska fokusera på barn på vårt alldeles egna sätt idag, vår föräldrautbildning drar nämligen igång. På den ytterst korkade tiden 14.30-16.30 och uppdelat på fyra tillfällen ska vi träffas på barnmorskemottagningen med lite andra blivande föräldrar. Jag har inte direkt jättehöga förväntningar men hoppas på ett någorlunda givande innehåll. Rapporterar senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar